Jak zdrowo pracować przy biurku?

Zbyt długotrwała praca statyczna wykonywana w pozycji siedzącej, fatalnie wpływa na ludzkie zdrowie, przyczyniając się m.in do powstania bólów kręgosłupa, dolegliwości serca lub zwyrodnienia kręgosłupa. Dziennikarz  sprawdza, w której pozycji najzdrowiej pracować przy biurku.Uważasz, że jesteś aktywny, gdyż ćwiczysz kilka razy w tygodniu? Niestety, nie posiadamy dla Ciebie odpowiednich wiadomości. Badania z 2012 roku („International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Acitvity”) wykazują, iż stopień aktywności ruchowej nie ma specjalnego wpływu na czas, jaki spędzamy siedząc.

Statystycznie dziennie siedzimy przez 9 godzin, stoimy przez 4 h, a chodzimy przez 1,5 h.A z siedzeniem jest trochę jak z paleniem: jest szkodliwe nawet wtedy, gdy jesteś aktywny. Mężczyźni, którzy siedzą ponad 6 h dziennie, są o 18% bardziej narażeni na śmierć z powodu dolegliwości serca oraz o 7,8% z powodu cukrzycy aniżeli ci, jacy siedzą wyłącznie poprzez 3 h („American Journal of Epidemiology”). Siedzenie powoduje też wzrost niebezpieczeństwa nadwagi oraz raka, głównie jelita grubego. Statystyki pokazują, że może mieć też związek z występowaniem depresji. Te liczby podziałały na mnie mobilizująco.

Postanowiłem przetestować, jak zmienić tę fatalną statystykę.Od razu pomyślałem, iż zacznę pracować na stojąco. Zaprzęgnę mięśnie do pracy i będę spalać kalorie jak hutniczy piec! Następnie natomiast przyszła mi na myśl znajoma sklepowa, jaka przypominała hutniczy piec tylko rozmiarami. A ona przecież stoi przez cały dzień. I nie dość, że nie chudnie w oczach, to również ma kłopoty z żylakami.Ja spędzam czasem w redakcji naście godzin na dzień, a przecież już po kilku godzinach stania w pociągu bolą mnie nogi oraz plecy. Mój zapał trochę spadł, jednak i tak przygotowałem sobie improwizowane stojące biurko.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge