.Plan na biznes: Swoja kwiaciarnia.

Mając talent artystyczny oraz żyłkę biznesmena, można połączyć sympatyczne z pożytecznym także otworzyć przedsiębiorstwo trudniącą się artystycznymi działaniami. Zaklasyfikuje się do takowej dziedziny działalności m.in. firmy florystyczne, pospolicie określane zwyczajnie kwiaciarniami.

Mając zamiar prowadzić kwiaciarnię nie trzeba ukończyć specjalistycznych szkoleń, bo można w tym celu zatrudnić profesjonalistów. Ale, zdecydowanie prościej będzie prowadzić taki biznes samemu, ponieważ w zakresie jednoosobowej działalności gospodarczej jej koszty będą znacznie mniejsze, niż w zestawieniu do firmy, w której daje się pracę pracowników. Kursy florystyczne trwają co najwyżej kilka miesięcy i nie kosztują zbyt dużo – około 1000 i 1500 zł za cały kurs. Jak otworzyć własną kwiaciarnię?
Czy będzie to ekonomiczne?

Kwiaciarnie są w każdym, nawet bardzo małym miasteczku. Zapotrzebowanie na prace florystyczne nie zmniejsza się, co powoduje, że można pomyśleć o rozwoju biznesu w takiej branży działalności gospodarczej. Jeśli chcielibyśmy otworzyć kwiaciarnię w wybranej lokalizacji, testujemy, czy w naszym najbliższym sąsiedztwie nie ma konkurencji. Jeśli tak, to zaleca się przeanalizować, czy w konkretnej okolicy jest wystarczająco sporo potencjalnych klientów, aby móc powalczyć o miejsce dla własnej działalności florystycznej.

Bardzo super prosperują kwiaciarnie znajdujące się blisko kościołów oraz cmentarzy, szpitali, dworców PKS i PKP i niedaleko lotnisk. W tych punktach najczęściej kupuje się artykuły kwiatowe. Nie bez znacznie jest fakt
ważne jest także to, że, można znacznie zwiększyć zakres swojej oferty, oferując ozdoby florystyczne z dowozem do klienta. Innym planem biznesowym na zwiększenie liczby kanałów obsługi kontrahenta, stało się oferowanie usług tzw. poczty kwiatowej. Klient mógłby kupować kwiaty telefonicznie czy na witrynie online, a kwiaciarnia przesyłałaby je pod wskazany adres. Takowe usługi nie są jeszcze nazbyt rozpopularyzowane w kraju, a kwiaciarnie gwarantujące je w sieci via Internet mają często zawyżone ceny. Lokalna kwiaciarnia, obsługująca tylko konkretny region, może obniżyć ceny takowych usług i zdobyć dzięki temu większą liczbę nabywców.
Jak zacząć?

Otworzenie kwiaciarni nie jest nazbyt trudne. Oczywiście, będzie trzeba zarejestrować swoją działalność gospodarczą i zlokalizować miejsce na stacjonarną kwiaciarnię. Potem można pomyśleć o powierzeniu budowy witryny www, na kształt nieskomplikowanego sklepu online, w którym będzie można zamawiać kwiaty. Witryna online pozwoli nam również na to, aby pokazać potencjalnym klientom nasze wcześniejsze realizacje, np. przystrajanie kościołów, dekoracje na sale weselne lub bukiety weselne. Dzięki temu kupujący szybko będzie mógł zweryfikować, czy skorzystać z propozycji produktowej takiej kwiaciarni.

Wynajęcie siedziby na kwiaciarnię to istotny etap rozkręcania takiej firmy. W kwiaciarni powinny panować stosowne warunki temperaturowe i wilgotnościowe. Trzeba więc dopasować lokal, w którym będzie można zainstalować klimatyzację, albo taki, który już ją posiada. Dzięki niższej temperaturze kwiaty będą dłużej świeże.

Kłopotem dla nowo otwartej kwiaciarni będzie kwestia dowiezienia świeżych kwiatów. Ekonomicznie będzie zaopatrzeniem zająć się samemu, choć warto wiedzieć, iż wiąże się to z koniecznością wyjazdów kilka razy w tygodni na giełdy florystyczne lub wprost do hodowców kwiatów. Dzięki temu jednak wybierzemy te kwiaty, które nam się podobają i które widać, iż zostały świeżo ścięte.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge